З 22 по 30 жовтня 2024 року в Художній галереї «Митець» КОНСХУ буде проходити родинна виставка творів сім’ї Бородаїв «Шлях». Олександр Бородай, Тамара Турдиєва, Юлія Бородай.
Багатогранний талант Олександра Бородая монументаліста, живописця, малювальника, ремісника (в найвищому розумінні) потребувала реалізації своїх можливостей ві рsзних матеріалах. А гаряча емаль – це саме те синтетичне мистецтво, шо народжує живопис, сплавлений з вогняним кольором, блиском і пильністю металу, тендітністю й прозорістю скла, який можна включати і в музейний простір, і в архітектурне середовище. Здатність емалі протистояти часові надихнула Олександра Бородая на її відродження в Україні. Тому живописна емаль на міді, алюмінії, сталі, а не перетинчаста, не фініфть, що використовували старовинні ювеліри,- має у композицях Олександра Бородая виключно новаторський характер і не знає аналогів в український історії мистецтва.
Зоя Чегусова. Олександр Бородай – новатор старовинного мистецтва емалі.
Президент 2002. №11\12
Педагогом з фаху Тамари Турдиєвої під час її навчання в кінці 60-х – початку 70-х рр. в Київському державного художньому інституті була професорка, народна художниця СССР Тетяна Яблонська. Віддаємо належне: Тамара Турдиєва своїми полотнами доводить, що недаремно стала обраницею академіка Т. Яблонської, яка дуже прискіпливо відбирала до майстерні монументального живопису КДХІ, якою вона тоді керувала, найкращих студентів живописного факультету. Тож твори Т. Турдиєвої свідчать і сьогодні, що вона є гідною свого Вчителя. І навіть через півстоліття талант Турдиєвої продовжує розквітати й висвічуватися новими гранями саме УКРАЇНСЬКОГО майстра портрету, натюрморту, жанрової картини з характерними для нього рисами ліричності та пісенності живопису.
Зоя Чегусова. Синергія двох митців.
День., 28 вересня
Природно, що в родині двох чудових художників — вродженого монументаліста Олександра Бородая і живописця-колориста від Бога Тамари Турдиєвої, їхня донька Юля змалку отримувала належне — «правильне» художнє виховання.
В акварелі, якою Юля захопилась іще в художній школі, їй подобалось експериментувати, додаючи до акварельних фарб інші матеріали – спиртову туш, еколін, темперу, гуаш, в результаті чого виходили складні за образно- пластичною побудовою, але все одно прозорі роботи.
Художниця незмінно залишалась переконаним ліриком, вважаючи, що мистецтво — це творення краси, і «квітковий рай», такий характерний для народного мистецтва, був невичерпним джерелом для її образів. Через них намагалась передавати свої почуття замріяності, зачарованості, закоханості, що їй особливо вдалося в серіях емалей.
Зоя Чегусова. Перерваний творчий зліт.
Образотворче мистецтво.2013, №1
Відкриття виставки 22 жовтня о 17:00. Запрошуємо! Вхід вільний!